Kaitavimo istorija

Kinai jau 13 amžiuje pradėjo naudoti aitvarų traukiamąja jėgą.1800 metais George Pocock  pradėjo naudoti didesnio dydžio aitvarus varyti vežimus sausumoje bei laivus vandenyje, naudojant 4-stropų kontrolės sistema - ta pati valdymo sistema pagrinde naudojama šiuo metu kiteboardinge. Taip pat buvo pastebėta galimybė judėti į vėją su vežimu bei laivu. Buvo ketinama pakeisti arklių traukiamąją jėga į aitvarų, nes tuo metu arkliai buvo apmokestinti mokesčiais.
1903 metais aviacijos pionierius Samuel Cody sukūrė "žmogų keliantų aitvarą" bei sėkmingai kirto Anglijos kanalą nedideliu laivu traukiama jėgos aitvaro.
1970-tųjų gale buvo sukurtos aitvaro stropos (kaitą laikančios virvės) iš Kevlaro, vėliau Spectra , tai padidino jėgos aitvaro kontrolę nes lyginant su paprastom virvėm jos turi žymiai didesni standumą traukiant.1978, Ian Day's Tornado katamaranas traukiamas jėgos aitvaru "FlexiFoil" pasekė 40km/val greitį.80taisiais buvo sėkmingai kombinuojamas kaitas su kanojomis, ledrogėmis, kalnų slidėmis, vandens slidėmis bei riedlentėmis.
1970-tųjų gale- 1980-tųjų pradžioje du broliai Bruno Legaignoux ir Dominique Legaignoux iš Prancūzijos sukūrė bei už patentavo pirmą pripučiamą jėgos aitvarą naudojama kaitboardingui. Nuo to laiko tokia konstrukcija naudoja dauguma kompanijų gaminant jėgos aitvarus.1990m. kitebuggying'o pionierius Peter Lynn pradėjo naudoti modernius parafoil kaitus važinėtis specialiai tam sukonstruotais vežimėliais. Kitebuggying'as greitai išpopuliarėjo visame pasaulyje, 1999 metais buvo parduota daugiau kaip 14,000 buggiu (triračių vėžimėlių)
Modernius jėgos aitvarus lygiagrečiai kuria Roeseleriai iš JAV bei Legaignoux iš Prancuzijos. Bill Roeseler Boeingo aerodinamikas ir jo sūnus Corey Roeseler patentuoja "KiteSki" sistemą kurią sudaro vandens slidės ir dviejų stropų delta stiliaus kaitas kontroliuojamas baro bei gervės-stabdžių sistema. KiteSki sistema pardavime pasirodė 1994 m. KiteSki turėjo primityvią pakėlimo sistemą iš vandens bei galėjo kilti į vėją. 1995 metais Corey Roeseler apsilankė pas Peter Lynn Naujojoje Zelandijoje Clearwater ežere bei demonstravo greiti, balansą, bei kilimą į vėją.
1996m. Laird Hamilton ir Manu Bertin pirmieji pradėjo populiarinti kaitavimą Havajuose.



1997 m. broliai Legaignoux sukūrė bei pardavė "Wipika" kompanijai kaitą turinti pripučiamas pūsles bei tinklainės parišimo sistema, kuri leido aitvarui lengvai kilti iš vandens. Bruno Legaignoux tęsė bow kaito kūrimą bei bandymus, daugelis kompanijų vėliau įsigijo licencijas šio dizaino kaitams gaminti.
1998 m. kiteboardingas tampa pilnaverčiu sportu bei atsidaro keletą jėgos aitvarų mokyklų. Pirmosios varžybos įvyko 1998 m. Rugsėjo mėn. Maui saloje
1999 metais vienakryptės lentos atkeliavusios iš burlenčių ir banglenčių sporto tapo dominuojančios kiteboardinge. Nuo 2001 m. wakeboard stiliaus dvipusės lentos vis labiau populiarėja.Rugsėjo 18 2008 m. per "Luderitz Speed Challenge" Namibijoje, kitesurfingas tampa greičiausiu burlaiviu ant vandens.
"World Sailing Speed Record Council“ (WSSRC) įteisintas greitis pasiektas Robert Douglas iš USA 49.84 knotai (92.30kmph). Keliomis dienomis vėliau Spalio 3, 2008, Sebastien Cattelan iš Prancūzijos peržengė 50 knotų ribą su kitesurfingu bei (WSSRC) įteisino 50.25 knotų 93.08 kmph greitį. Sekančia dieną Spalio 4d. 2008m. Alex Caizergues iš Prancūzijos nustato naują rekordą 50.57 knotų 93.66 kmph greitį. Nuo šios dienos tai yra absoliutus burlaivių ant vandens pasaulio greičio rekordas.

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą